22 Ocak 2016 Cuma

Bir Hayali Gerçekleştirmek Üzere


Motocamp Hungary'de meşhur tabela
Bugün yeni bir yolculuk bekliyor beni. Hani derler ya varış noktası değil, yolda olmaktır önemli olan. İşte bu yolculuk benim için tam da öyle oldu. Macaristan’a vardığımda nerede kalacağımı ve ne kadar kalacağımı bilmiyorum. Ve bugün Macaristan öncesi yolculuğumuzun son günü.

Sınıra doğru yol alıyoruz, Sınıra gelmeden Oredea yani Nagyvarad şehirne uğruyoruz. Burasının bende manevi bir önemi var ondan sebep, şehir içinde fotoğraf çekeceğim derken George’u bir ara kaybettim.  Telefonlarımız çalışmıyor ve interphonelarımız yok. Eğer bualamzsam sınırda beklemeyi planlıyorum. Ama sınır tabelalarını takip edince ileride beni beklediğini görüyorum, şehir çıkışında.

Nagyvarad tabelasını bulmak hiç kolay değildi,
Şehrin içine koymuşlar.
Bu da Nagyvarad tramvayı

Romanya Macaristan sınırında George sadece kimliğiyle geçiş yapıyor, beni 10dk kadar bekletiyorlar işlemler için ama sorunsuz buradan da geçiyoruz. Artık nihayet sonunda Macaristan’dayız!!!

Budapeşte’ye kadar düzlük buralar, Konya ovası gibi işte, Karpat ovası. Yerleşim yerleri birbirlerine daha yakın ve daha yeşil bir coğrafyaya sahip farklı olarak. Yine anayolalra girmeden köy yollarından nispeten hızlıca yol alıyoruz. Akşam gün batımına doğru ulaşıyoruz hedefimize. Bu kez Motocamp Hungary’deyiz. 5 yıldızlı kamp alanı Camp’inski! Bir şekilde Macaristan’dan geçecek olan motorculara burayı kesinlikle tavsiye ederim. Budapeşte’nin 50km. güneyinde, at çiftliği, bungalovlar, havuzlar, fin saunaları, kamp alanları, barbekü alanları ve mutfak gibi imkanları bulunan bir kamp alanı burası. Üstelik bizim George buranın işletmecisi. O yüzden bir kaç gün burada kalmaya karar veriyorum. George kamp kurmak yerine bungalovların birini bana tahsis ediyor. Keyfli, sakin, huzurlu bir ortam var burada. Sanırım yol boyu aklımdan geçen düşünceleri burada bir düzene sokma şansı yakalayacağım.

Motocamp Hungary'ye ulaştık

Kamp alanı girişinden, Güneş batarken
Diğer taraftan çocukluk hayalim olan (17 yıllık bir hayal) Budapeşte’de kendi motorumla gezme şansına bu kadar yakın olduğum için içim kıpır kıpır. Budapeşte’ye gitmiş olanlar işter bir gün ister haftalar geçirsinler, bu şehrin ne kadar güzel olduğunu fark etmişlerdir. Bu şehrin gündüzü de gecesi de ayrı güzel, buradan sıkılmak imkansız. Ve düşünün ki ben çocukluğumu burada geçirdim her sokakta bir anım var, ve artık buralarda İstanbul plakalı motorumla geziyor olacağım. Bunu hayal etmesi bile muhteşem bir şey benim için. Ancak planlarım bununla sınırlı değil. Size diğer bölümlerde Macaristan’da motorla ayrıca nerelere gidilebileceğini, tarihi ve kültürel açıdan neler yapılabileceğini anlatacağım, tabi ki yine Piroska’lı fotoğraflarla.
Hayat bazen çok zor!
Akşam etlerimizi ve biralarımızı alıp kuruluyoruz barbekünün başına… Huzur budur. İlk hedefe ulaşıldı. Rüya gibi, birkaç gün önce “neden olmasın” diyerek çıktığım yolun sonunda bu gece nihayet bildiğim bir ülkede uyuyacağım. Veee… artık burada olduğuma göre, hayalleri gerçekleştirme zamanı! Asıl macera işte şimdi başlıyor!

Motocamp Dolunayda da muhteşem

Atlar - 1HP 

İşte Barbekü zamanı

Yazar: Erdinç Tunçbilek
Fotoğraflar; Erdinç Tunçbilek / Pap György
Yazıların ve Fotoğrafların izinsiz kullanılması yasaktır. İçerik kullanımı için lütfen iletişime geçiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder